tirsdag, december 26, 2006

'Jul I Den Flyvende Tallerken'

har jeg aldrig prøvet, selvom jeg holder vanvitttigt meget af Tao Micahaelis herlige fortælling fremført af salig Kjeld Petersen, der for mig var en lige så pragtfuld kunster som Dirch Passer.:-)

læs den morsomme tekst her

Mange gange i december måned har jeg dog været belemret med forkølelser, influenza eller bare gemén stress ved at passe job, adskillige førjulefrokoster med de rette om- og 'udklædninger', holde hjemmet støvfrit og uden risiko for at blive lukket af sundhedsmyndighederne, samlet gavelister ind,lavet juledekorationer en masse, købt ind som om der var risiko for hungersnød, fremtryllet og gennemprøvet nye specialiteter til stor fornøjelse for svigerdrengene samt skrevet stakkevis af julekort, hæsblæsende med tungen ud af halsen, og har derfor mange gange af samme grund på skrømt, 'truet' med at melde mig ind i Jehovas Vidner, da jeg snildt kunne se fidusen, selvom vi hvert andet år bliver opvartet og forkælet i alle ender og kanter.

Indtil jeg læste dette, for mig at se, skrækkelige hykleri:

læs mere her

hvor en af kommentatorerne berettiget spørger, hvordan vedkommende dog kan tage til julefrokost, når hun ikke holder Jul???

Dvs. at man kan spare penge til gaver endda til sine børn, behøver ikke fare rundt i butikkerne inden den 24. december eller ofre penge på julemad og pynte op, men sidde med foldede hænder og vente på at blive inviteret til julefrokoster, som andre har tilberedt og brugt deres penge på, når man er medlem af Jehovas Vidner?!

Man behøver altså ikke at yde for at kunne nyde i de kredse?!

Traf engang en enlig mor med 5 børn på de græske øer (som hun ikke havde med på ferie), der også havde set lyset, og skønt amerikansk gift med en utro drukmås, der blev udelukket af sekten, sørgede sekten for at anbringe hende i et rækkehus, klæde børnene på og skaffe hende job her i Danmark.

Da vi var ude at spise med hende i Grækenland, måtte hun dog ikke skåle, men gerne drikke både øl og vin til maden med os 'ugudelige'???

Magen til hykleri skal man lede længe efter, og personer der ikke vil ta' det sure med det søde, ihvertfald efter mine begreber.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start

blog stats